Posted: Sun Mar 21, 2004 6:09 pm Post subject: PS Gaiden
PS Gaiden är väldigt bra. Anledningen till den korta plotten är p.g.a. att Game Gear är handhold console, det vorre galet att spela ett långt roll spel på Game Gear där batterien tar slut inom minuter :p
Posted: Wed Jun 29, 2005 7:25 pm Post subject: PS Gaiden
Hah, batterier... Som när jag spelade Phantasy Star Collection på mitt Sp, Precis efter at ha dödat Dark Falz i ettan dog batteriet... PS Gaiden är kul, och så är det enkelt också! Men själv föredrar jag nog PS Adventure, det är lite mer Deja vu stil...
Jag tyckte Gaiden var ganska dåligt, faktiskt. Monsterna dyker upp med alldeles för hög frekvens (så för det mesta är det lättare att fly från dom än att stanna och slåss varenda gång), majoriteten av vapnen och rustningarna är direkt onödiga då man ganska snabbt kan köpa den bästa utrustningen som finns, vilket i sin tur gör det fullständigt onödigt att utforska de flesta av grottorna i spelet (förutom de som har Laconia-utrustning i sig), ingen av karaktärerna skiljer sig direkt spelmässigt från någon annan då de alla kan utrusta sig med samma vapen och använda samma magi och slutbossen är ärligt talat ganska fånig. Jag måste dock erkänna att storyn är ganska intressant om inte annat för att Alis är med.
Tacka vet jag Phantasy Star Adventure. _________________ I wonder what the people will see in the final days?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum